Wednesday 11 October 2017

Forex Plus Multi Valuta Kort Login


ICICI Bank Multicurrency Travel Card En ny, nyskapende måte å bære utenlandsk valuta på din reise i utlandet. Det nye ICICI Travel Prepaid Card lar deg nå bære flere valutaer blant 15 populære og eksotiske valutaer, nemlig USD, GBP, EUR, CAD, AUD, SGD, AED, CHF, JPY, SEK, ZAR, SAR, THB, NZD, HKD. På samme tid for å lette dine reisebehov. Bruk dem til å spise på de fineste restaurantene, handle til du slipper og ta glede av turiststeder for å utforske eksotiske landskap, kulturer som er bundet til å gjøre turen din minneverdig. 27 millioner kjøpesentre over 200 land aksepterer dette kortet for enkelhets skyld og gir tilgang til tilbaketrekking av kontanter til minibanker med VisaPlus-logo i alle deler av verden. Funksjoner og fordeler ICICI sikrer deg de foretrukne valutakursene for kortet ditt og dets påfølgende bruk SMS-varsler sendes når kortet lastes inn, ved hver transaksjon og når kortbalansen blir refundert uten kostnad. Reisekortet kommer med uovertruffen sikkerhet for alle transaksjoner som en 4-sifret ATM-PIN, CVV2-kode for E-handelstransaksjoner. ICICI gir deg et kostnadsfritt ansvar for deg hvis du mister kortet. ICICI Travel-Card leveres med gratis Air-ulykkesforsikring og omfattende reiseforsikring. Kunden registreres automatisk i denne policyen ved kjøp av reisekortet. ICICI Bank gir deg et nytt reisekort sammen med ditt primære kort Få gratis reiseforsikring og nødhjelpstjenester døgnet rundt. Enkel tilbakebetaling er tilgjengelig ved produksjon av nødvendige dokumenter og avsluttes umiddelbart i Indian Rupees hos ICICI Bank Internet Banking Utforsk kraften til enklere og smartere banker. Bank online med over 250 tjenester Mobile Banking Bank på farten med våre Mobile Banking-tjenester. Last ned app eller bruk SMS-lommer ved ICICI Bank VISA drevet Universal betaling lommebok. Last ned i dag Finn ATMBranch Bank 247 gjennom et utbredt nettverk av over 4.501 grener og 14.271 minibankerSilk - Få tilbakebetaling på opptil 4500 personlige lån til attraktive renteavkastninger. Belønninger. Underholdning Last ned App Kotak Multi Valuta World Travel Card Reise utenlands Uansett om du reiser for ferie eller forretning, gir Kotak Multi Currency World Travel Card deg global bekvemmelighet og uovertruffen sikkerhet. Kotak Mahindra Bank bringer deg Kotak Multi Valuta World Travel Card, et forhåndsbetalt reisekort som gjør det mulig å glemme problemer med å transportere utenlandsk valuta og reisende sjekker. Nå kan du være fri for ulempen av encashment, potensialet for misplacementtheft og problemer med hensyn til universell aksepterbarhet. Nedenfor funksjonene, avgifter ampere kostnader og vilkår amp betingelser gjelder for reisekort utstedt av tidligere ING Vysya Bank grener også. Multi Valuta Card Innebygd med Chip, Sikre høyere sikkerhetsgrad Belastet med flere valutaer på et enkelt kort Tilgjengelig i 10 valutaer - amerikanske dollar, euro, pund sterling, australske dollar, singapore dollar, sveitsiske franc, hong kong dollar, kanadiske dollar, japansk Yen og Svenske kroner Godkjent over hele verden Visa aksepterer kjøpesentre og minibanker Separat nettlogg for å administrere din reisekortkonto fra hvor som helst i verden SMS-e-postvarsler for hver transaksjon Gratis Forsikring Kundens nettinnlogging Kotak Mahindra Banks Forhåndsbetalt nettilgang service gir deg rask og enkel 24 x 7 tilgang til reisekortkontoen din. Logg deg på kotak. Lang gyldighet Kotak Multi Valuta World Travel Card er gyldig i en periode på 3 eller 5 år. Vennligst henvis til utløpsdato nevnt på reisekortet ditt. Lost Card Liability Insurance Føl deg tryggere enn å ha kontanter i lommeboken din. Med ditt Kotak Multi Currency World Travel Card er det ikke nødvendig å bekymre deg selv om kortet ditt er feilplassert. Dette kortet leveres med en gratis Lost Card Liability Insurance opp til Rs. 2,00000. Forsikringen dekker eventuelle misbruk opptil 30 dager før du rapporterer om det tapte kortet og 7 dager etter rapporteringen. Innkjøpsbeskyttelse Forsikring Kjøpsbeskyttelse Forsikring på kjøp du gjør med Kotak Multi Valuta World Travel Card opptil Rs. 1,00000. Materielle varer kjøpt ved hjelp av Kotak Multi Valuta World Travel Card er forsikret mot skadefylling innen 90 dager fra kjøpsdatoen. Air Accident Insurance Cover Reise uten bekymringer, Kotak Multi Currency World Travel Card gir deg gratis luftulykkesforsikring dekker opp til Rs. 15,00,000. Tap av pass og reisedokumenter Videre kommer Kotak Multi Valuta World Travel Card med tap av passet reisedokumenter forsikringsdekning på opptil Rs. 50.000. Alle kostnader som oppstår ved anskaffelse inkludert søknadsgebyr for det tapte passet og eventuelle reisedokumenter som reisedokument, etc., er dekket. Tap av innsjekket i bagasjen International I tilfelle tap av innsjekket bagasje, på internasjonale utgående flyreiser, tilbyr Kotak Multi Valuta World Travel Card et deksel på opptil Rs. 50.000 for å dekke alle nødvendige elementer for den forsikrede for grunnleggende behov som klær, personlig bruk, grunnleggende nødvendighetsartikler, etc. Visa Global Customer Assistance Service (GCAS) Når du reiser utenlands, tilbyr Kotak Multi Currency World Travel Card deg trygghet gjennom omfattende Global Customer Assistance Service (GCAS). Denne døgnåpne nødtjenesten tilbys av Visa over hele verden, og kan brukes til loststolen-kortrapportering, nødkortskort og diverse henvendelser. Vi er blant de første bankene i India for å tilby bekvemmeligheten til nødkortskort, slik at du aldri er uten kortet ditt selv når du reiser utenlands. Du kan ringe til VISAs call center-nummer for å benytte VISAs Global Customer Assistance Services. Du kan finne en landlig liste over GCAS-tall på visa-asiaapSubscriptiongcas. jsp Kotak Multi Valuta World Travel Card Definisjoner I dette dokumentet har følgende ord og uttrykk følgende betydninger: ATM betyr en automatisert tellermaskin over hele verden (unntatt i India, Nepal og Bhutan) som viser Visa Electron-logoen der blant annet Kortinnehaveren kan bruke Kotak Multi Valence World Travel Card for å få tilgang til midler i Kortkontoen i henhold til disse vilkårene. Søkende i forhold til et kort betyr en person som søker og mottar kortet fra banken. Tilgjengelig beløp betyr i forhold til et kort, beløpet som er tilgjengelig på et bestemt tidspunkt for bruk på kortet, som er summen av beløp som er deponert i kortkontoen, redusert med a) beløpet som benyttes ved bruk av Kort for transaksjon (er) og b) kostnader, kostnader og utgifter på kortet som banken har belastet kortkontoen. Bank betyr Kotak Mahindra Bank Limited, et selskap som er innlemmet i India i henhold til selskapsloven 1956 og et bankforetak i henhold til Bankreguleringsloven, 1949, og har sitt hovedkontor på 27 BKC, C 27, G Block, Bandra Kurla Complex, Bandra (E), Mumbai - 400 051 og inkluderer sine etterfølgere og tildelinger. Kort refererer til Kotak Multi Currency World Travel Card som er lastet med en forhåndsdefinert valuta, ettersom Kortholder har forespurt om slike tillatte beløp utstedt av Banken til en Kortinnehaver i henhold til dette. Kortinnehaver, du betyr i forhold til et kort, kunden til banken som har blitt utstedt og autorisert til å bruke Kotak Multi Valuta World Travel Card. Grenseoverskridende valutakursomregning: Det er valutakursen som brukes av VISA for behandling av grenseoverskridende transaksjoner der faktureringsvalutaen er forskjellig fra kortvalutaen. Grenseoverskridende transaksjon: En grenseoverskridende transaksjon er en transaksjon der selgerlandskoden er forskjellig fra utstederlandskoden, uavhengig av om transaksjonsvalutaen er forskjellig fra kortholderens faktureringsvaluta eller ikke EDC betyr elektronisk dataoppsamlingsterminal, skriver, annen perifer og tilbehør og nødvendig programvare for å kjøre en slik enhet. Elektroniske medier inkluderer (men ikke begrenset til) minibanker POS. Merchant or Merchant Establishment betyr en etablering som har et arrangement med Card-programmedlemsbanker for å godta og hedre Kort for salg av varer og tjenester av selgeren til kortinnehaveren. Selger skal blant annet inkludere butikker, butikker, restauranter, flyselskaper (unntatt i India, Nepal og Bhutan) som annonseres fra tid til annen av banken, Visa International eller selgeren. PIN-kode betyr personlig identifikasjonsnummer og - midler og inkluderer ethvert tilfeldig generert hemmelig og konfidensielt nummer, tildelt av banken til kortinnehaveren og senere endret av kortinnehaveren etter eget valg, som kreves for bruk av et kort på et minibank som er tildelt av banken. POS betyr POS-elektroniske terminaler ved et Merchant Establishment i utlandet (unntatt India, Nepal Amp Bhutan) hvor Kortinnehaveren kan bruke kortet til å foreta betalinger. Single Currency Transaction: En grenseoverskridende transaksjon hvor faktureringsvalutaen er den samme som kortvalutaen. Vilkår skal innebære vilkår som kan eksistere nå og som kan endres fra tid til annen. Transaksjon betyr en instruksjon eller en forespørsel eller kommunikasjon som fremgår av bankregistrene, gitt eller gjort av en kortholder ved hjelp av et kort direkte eller indirekte til banken for å gjennomføre en transaksjon, enten via minibank, EDC, POS eller annen bankinnretning eller av Banks felles nettverk. Multi Currency Travel Card Kit skal inneholde et kort, ATM PIN, brukerhåndbok og vilkår og betingelser. Visa er varemerket eid av Visa International og vises hos Merchant Establishments of Visa International. Søknad om kort: Enhver person bosatt i India, dvs. kunder som opprettholder en konto hos banken, samt ikke-kunder som ikke opprettholder en konto hos Kotak Bank, som ønsker å benytte et kort, bør søke til banken ved å sende inn Kotak Multi Valuta World Travel Card søknad Skjema foreskrevet av banken behørig utfylt sammen med bevis på identifikasjon og opphold og beløpet som skal deponeres på kortkontoen sammen med utstedelsesgebyrer foreskrevet av banken. Maksimumsbeløpet skal være i henhold til RBIFEMA-retningslinjene fra tid til annen. I tillegg til Utstedelsesgebyret, på tidspunktet for kjøpet av Kotak Multi Valuta World Travel Card, vil beløpet av de innledende belastningene, eventuelle reloads, bli konvertert fra lokal valuta til valuta for Kotak Multi Valuta World Travel Card ved hjelp av en konverteringsfrekvens fastlagt av banken. Bær flere valutaer på bare ett kort. Vennligst se kotak for oppdatert liste over valutaer som er tilgjengelige for ditt Kotak Multi Currency World Travel Card. Listen over de forhåndsdefinerte valutaene kan endres etter eget skjønn. Kortinnehaverne vil bli gitt Multi Currency Travel Card Kit. Banken har rett til å godta eller avvise enhver søknad etter eget skjønn uten å gi noen grunn. Opplasting av kortet: Kortinnehaveren har rett til å laste inn kortet øyeblikkelig ved hjelp av weblogg, ring vårt kundesenter eller ved å sende inn Kotak Multi Valence World Travel Card-påfyllingsskjemaet på en hvilken som helst filial i Bank i India, men gjenopplåsingsfasiliteten kan bare benyttes før kortets utløpsperiode, slik det er angitt i kortet, bør det totale beløpet som er tilgjengelig på kortet etter påfylling, ikke overskride maksimumsgrensen tillatt under RBIFEMA-retningslinjene som gjelder fra tid til annen. Kortinnehaveren skal betale nødvendige beløpsavgifter som foreskrevet av banken fra tid til annen for å levere dette ladepunktet. Beløpet lastes på nytt på kortkontoen innen 24 arbeidstimer etter realisering av midler. Anvendelse av regler og forskrifter: Utstedelse og bruk av Kortet er underlagt Kortholderens overholdelse av bestemmelsene i gjeldende lover (herunder FEMA, 1999), regler, forskrifter og anvisninger som er utstedt av India Reserve Reserve eller annen hensiktsmessig autoritet i henhold til enhver lov som gjelder fra tid til annen. Kortet kan ikke brukes til å foreta betalinger mot valutatransaksjoner i India, Nepal og Bhutan. Hvis kortet blir kansellert, uansett om det ikke er i samsvar med gjeldende lover, regler og forskrifter eller på annen måte, vil Banken ikke være ansvarlig for ethvert forsøk på bruk av kortet, enten i India eller utlandet, slik at kortet blir dishonored eller noe annet. Utnyttelse av kortet skal være i samsvar med gjeldende lover, regler og forskrifter (inkludert Exchange ControlFEMA) som er i kraft fra tid til annen. Ved manglende overholdelse av det samme av kortinnehaveren, har Banken rett til, enten etter eget skjønn eller i tilfelle av de håndhevende myndighetene i RBILaw, å frata kortinnehaveren fra å holde kortet inkludert kansellering og tilbakekalling av kortet. Kortet kan benyttes innenfor utenlandsk valuta rettigheter som fastsatt av FEMA eller som foreskrevet av RBI fra tid til annen for kortholdere som går til utlandet for alle personlige personlige utgifter, forutsatt at den totale utvekslingen som er trukket under reisen i utlandet, ikke overstiger rettigheten. Rett til utveksling bør fastslås (før reisen) fra autoriserte forhandleravdelinger av banken. Kortet kan ikke brukes til å utføre overføringer, for hvilke utgivelsen av utveksling ikke er tillatt i henhold til gjeldende regelverk. Bank tillater ikke betalingstransaksjoner ved bruk av kortet på selgere registrert i India, Nepal og Bhutan. Kortinnehaveren er alene ansvarlig for de berørte myndighetene i tilfelle brudd på gjeldende lover, regler og forskrifter som er gjeldende fra tid til annen. Banken er ikke ansvarlig for direkte, indirekte eller følgeskader eller tap som skyldes eller er relatert til at kortinnehaveren ikke overholder de gjeldende lover, regler og forskrifter som er gjeldende fra tid til annen. Kortinnehaveren fritar og samtykker i å holde banken skadesløs mot alle handlinger, krav og kostnader, kostnader og utgifter som oppstår som følge av eller som følge av at Kortinnehaveren ikke overholder gjeldende lover, regler og forskrifter som er gjeldende fra tid til annen. Kortsikkerhet: PIN-koden brukes til kontantuttak og balanseforespørsel ved minibanker. PIN-koden skal beskyttes forsiktig. Vær oppmerksom på at PIN-koden ikke kan endres av Kortinnehaveren ved minibanker. PIN-koden kan bare endres etter at du har logget inn på Kotak Multi Valence World Travel Card kundens innloggingsavdeling. Bruk av feil PIN tre ganger vil ugyldiggjøre kortet for resten av dagen. Banken er ikke ansvarlig for uautorisert bruk av kortet. Det er Kortholderens ansvar å sikre at kunnskapen om PIN-kodepostadressen ikke faller inn i noen andre persons hender. Sikkerheten til PIN-koden er svært viktig, og brudd på noen av de ovennevnte krav skal utgjøre uautorisert bruk. Kortet skal signeres på baksiden av kortet. Signaturen på baksiden av kortet skal kun være av Kortinnehaveren. Kort Gyldighetsforbruk Bruk: Kortet er ikke gyldig for betaling i India, Nepal og Bhutan. Kortet skal være gyldig til gyldig gjennom dato preget på kortet. Kortet vil være aktivt for bruk innen en arbeidsdag etter mottak av de klare midlene til beløp deponert av Kortinnehaveren mot Kortet i Kortkontoen. Ved betalinger via sjekk blir kortet aktivert først etter at sjekken er slettet. Kotak Multi Valuta World Travel Card vil fungere over hele verden enn begrensede land. Vennligst se Reisekortavsnitt ved kotak for de siste listede begrensede landene. Kortet kan aksepteres på følgende måte: Eventuelle minibanker fra andre banker som er medlemmer av Visa-nettverket (unntatt i India, Nepal og Bhutan). Enhver VISA-etablering (unntatt i India, Nepal og Bhutan) Banken har myndighet til Kortinnehaver å dekke kortinnehaverens kortkonto for alle uttak foretatt av kortinnehaveren ved bruk av kortet som vist av bankregistrene som vil være avgjørende og bindende for kortinnehaveren. Banken har også kortholderens fullmakt til å dekke kortkontoen med eventuelle gebyrer som banken fra tid til annen gir melding om. Transaksjonsrekorden generert av ATM eller POS vil være bindende for kortinnehaveren og det vil være avgjørende, med mindre verifisert ellers og korrigert av banken. Kortet kan brukes til Transaksjoner opp til Tilgjengelig beløp på kortet underlagt gjeldende lover, regler og forskrifter (inkludert Exchange ControlFEMA) som er i kraft fra tid til annen. Kortet kan brukes av Kortinnehaver og ingen annen person. CardCard-beløpet kan ikke overføres. Ved en transaksjon som bruker et beløp, skal beløpet reduseres fra den tilgjengelige tilgjengelige beløpet for å komme frem til en ny tilgjengelig beløp etter slik transaksjon. Kortinnehaveren er enig i at bankenes registrering av transaksjoner knyttet til kortet hans er autentisk og avgjørende. Kortinnehaveren er anbefalt å beholde en rekord for transaksjoner generert av ATMEDC-terminaler ved Merchant Establishment med ham. Kortinnehaveren godtar ikke å prøve å tilbakekjøp ved hjelp av kortet, med mindre det er nok midler tilgjengelig på kortet. Forsikringen om å sikre tilstrekkelig kortbalanse skal være helt på Kortinnehaveren. Transaksjonene på kortet vil være i valutaen til landet der det er transaksjonert. Imidlertid vil debetene til kortinnehaverkontoen være i valutaen til kortet. Valutakursen mellom transaksjonsvalutaen og faktureringsvalutaen som brukes til å behandle slike transaksjonsvaluta transaksjoner som brukes av VISA, er: En sats valgt av VISA fra den rekkefølge som er tilgjengelig i grossistmarkeder for grossistmarkedet for den aktuelle behandlingsdatoen, hvilken rente kan variere fra prisen VISA selv mottatt eller Den regjeringskrevne satsen gjelder for gjeldende behandlingsdato, og pluss eller minus enhver justering som utstederne bestemmer. For tiden har banken en oppgang på 3,5 over en slik grenseoverskridende valutakurs, med unntak av transaksjoner med en enkelt valuta. Ingen interesse eller bonus vil bli opptjent på balansen som ligger på kortkontoen. Kort innskudd av Kortinnehaver hos banken berettiger ikke Kortinnehaver til å benytte Overtræk Kredittfasilitet. Kortets valuta: Kortinnehaveren eller annen person som er behørig autorisert, skal ha mulighet til å laste belastningsverdien på kortet i en eller flere valutaer som er underlagt disse vilkårene, og under tillatt grenseverdien for reisenes art Kortholder. Balansen i valutaer skal her defineres som Valuta Wallet. Bær flere valutaer på bare ett kort. Vennligst se kotak for oppdatert liste over valutaer som er tilgjengelige for ditt Kotak Multi Currency World Travel Card. Valutaene som er oppført på kotak, er i valuta prioriteringsordningen der midler vil bli tatt av kortet ditt hvis du ikke har valutaen eller mangelfull valuta for transaksjonen på Kotak Multi Currency Travel Card. Banken forbeholder seg imidlertid retten etter eget skjønn, å øke eller redusere antall tilgjengelige valutaer uten forvarsel. Kort - og Valuta-lommeboken kan lastes inn og lastes på nytt med tillatte verdi av utenlandsk valuta i løpet av gyldighetsperioden av Kortinnehaveren, eller enhver annen person som er behørig autorisert av Kortinnehaveren, og gir en lastinstruksjon i det format Banken krever fra tid til annen. Lasting Instruksjoner en gang gitt skal være endelig og bindende på kortinnehaveren. Ved bruk av Kortet i utlandet eller avgift som er pålagt Kortet, skal fradragene til beløpene for slik formål skje i følgende rekkefølge: Først i tilfelle bruksbeløpet er i en bestemt valuta, skal beløpet være trukket fra balansen som er tilgjengelig i den tilsvarende Valuta Wallet i den valutaen. Hvis det ikke er opprettet valutavaluta for den valutaen eller det ikke er nok saldo i den relevante Valutaen, vil beløp bli trukket fra Valuta Wallet denominert i amerikanske dollar (USD). I tilfelle at det ikke er opprettet valutavaluta for USD eller det ikke er nok saldo i USD Valuta, vil banken identifisere Valuta Wallet med tilstrekkelig balanse hvorfra beløpet vil bli trukket. Det er tydeliggjort at dersom beløp trekkes fra en Valuta-pengepung til en valuta, bortsett fra valutaen som er relevant for transaksjonen, skal valutakursen som fastlagt av Banken for slik omregning av valuta, gjelde. Det er også avklart at i tilfelle at ingen enkelt valuta lommebok har tilstrekkelig balanse for en bestemt transaksjon av kortinnehaveren, skal banken avvise slike transaksjoner, uansett at tilstrekkelige beløp kan være tilgjengelige over hele Valuta Tegnebogen i aggregat. Merchant Location og Point of Sale Bruk: Kontantuttak eller innskudd er ikke tillatt ved salgssteder eller selgersteder. Kortet vil normalt bli æret av selgerne, som viser Visa-logoen. Kortkampanjemateriale eller Visa-symbolet som vises på et hvilket som helst sted, er ikke en garanti for at alle varer og tjenester tilgjengelig på disse lokalene kan kjøpes med kortet. Kortet er kun tilgjengelig for elektronisk bruk og vil kun aksepteres ved en selger som har en EDC-terminal. Ethvert bruk av kortet annet enn elektronisk bruk vil bli vurdert som uautorisert og Kortinnehaveren skal bare være ansvarlig for slike transaksjoner. Elektronisk bruk tolkes som ladestrømtransaksjonsslipp trykt elektronisk fra EDC-terminalen. Kortet vil bli æret bare når det bærer kortinnehaverens signatur. Transaksjoner anses autorisert og fullført når EDC-terminalen genererer en Charge Slip. Kortinnehaveren skal sørge for at kortet kun brukes én gang for hvert kjøp på selgerstedet. Charge Slip vil bli skrevet ut hver gang kortet brukes og kortinnehaveren skal sørge for at det ikke er flere bruksområder på kortet på selgerstedet på kjøpstidspunktet. Banken aksepterer ikke ansvar for eventuelle forhold som Cardholder måtte ha med selgeren, inkludert men ikke begrenset til levering av varer og tjenester. Skulle kortinnehaveren ha klager vedrørende eventuelle Visa Electron Merchant Establishments, bør saken løses av Kortinnehaveren med Merchant Establishment, og manglende å gjøre det vil ikke frigi Kortinnehaveren fra eventuelle forpliktelser til Banken. Kortinnehaveren skal imidlertid umiddelbart underrette Banken. Banken påtar seg intet ansvar for tilleggsavgift som er pålagt av en selger og debiteres på kortkontoen. Kortinnehaveren må signere og beholde Charge Slip når kortet brukes på Merchant Establishment. Banken mot en ekstra kostnad kan levere kopier av Charge Slip. Eventuell Charge Slip ikke personlig signert av Cardholder, men som kan bevises, som godkjent av Cardholder, vil være Cardholders ansvar. Eventuell kostnad eller annen betalingsrekvisisjon mottatt fra en selger av banken for betaling skal være avgjørende bevis på at avgiften som er registrert på en slik rekvisisjon, er riktig pålagt selgeren i beløpet og av kortinnehaveren nevnt i denne avgiften eller annen rekvisisjon, som Et tilfelle kan være ved bruk av Kortet, bortsett fra hvor kortet har gått tapt, stjålet eller sviktet misbrukt, skal beviset være på kortinnehaveren. Dersom en Kortinnehaver ønsker å kansellere en fullført Transaksjon på grunn av en feil eller på grunn av varens retur, må den tidligere kvitteringen avbrytes av selgeren og en kopi av den kansellerte kvitteringen må beholdes av Kortinnehaveren i sin besittelse. Alle refusjoner og justeringer som skyldes en eventuell Merchantdevice-feil eller kommunikasjonskobling må behandles manuelt og kontoen krediteres etter forfallsverifisering og i samsvar med Visa-regler og forskrifter som gjeldende. Kortinnehaveren er enig i at eventuelle debiteringer mottatt i løpet av denne tiden vil bli æret basert bare på Tilgjengelig saldo på kortet uten å vurdere denne tilbakebetaling. Kortholderen fritar også banken fra slike handlinger som avholder betalingsinstruksjonene. Kortet skal ikke brukes på hotell ved innsjekking, og også på steder der betalingsarrangementer er gjort før ferdigstillelse av kjøpetransaksjonen eller tjenesten. Kortet bør ikke brukes til noen Mail OrderPhone Order-kjøp, og slik bruk vil bli vurdert som uautorisert og Cardholder vil være eneansvarlig. Kortet skal ikke brukes til betaling av abonnement på utenlandske tidsskrifter, og slik bruk vil bli vurdert som uautorisert og Cardholder vil være eneansvarlig. Bruk av kort ved eventuelle ATMEDCPOS andre enheter kan medføre et gebyr og / eller transaksjonsgebyr og / eller behandlingsgebyr belastes på kortet. Alle slike avgifter vil bli trukket fra Tilgjengelig beløp, uansett om forhåndsmelding om slike gebyrer er gitt til Kortinnehaveren. Kortinnehaveren anbefales å beholde oversikt over transaksjoner. Kortholder Obligasjoner amp Covenants: Kortholderen skal varsle banken umiddelbart i tilfelle endring av sin adresse. Kortinnehaveren skal til enhver tid sikre at kortet holdes på et trygt sted. Kortet er eiendommen til banken og må returneres til en autorisert person på banken på forespørsel. Kortinnehaveren skal sikre at identiteten til den autoriserte personen i banken er etablert før overlevering av kortet. Kortinnehaveren er ansvarlig for alle Transaksjoner og for de tilknyttede kostnadene. Kortinnehaveren aksepterer at banken på hans anmodning og risiko har avtalt å gi ham kortet og aksepterer fullt ansvar for alle transaksjoner registrert ved bruk av hans kort. En instruksjon gitt ved hjelp av kortet skal være uigenkallelig. Kortinnehaveren skal under alle omstendigheter akseptere fullt ansvar for bruken av kortet, uansett om det er behandlet med hans kunnskap eller hans myndighet, uttrykt eller underforstått. Kortinnehaveren tillater banken å debete beløpene som benyttes ved å bruke Kort for transaksjoner til hans kortkonto. Kortinnehaveren skal holde banken skadesløs og ufarlig for handlingen i god tro og i normal forretningsområde basert på Transaksjoner. Banken vil gjøre sitt beste for å utføre Transaksjonene, men vil ikke påta seg ansvar for Kortinnehaveren eller noen annen person av hvilken som helst grunn, inkludert for sin forsinkelse eller manglende evne til å utføre en Transaksjon eller en instruksjon. Kortinnehaveren samtykker i å bringe alle tvister om en transaksjon eller oppføring i kortkontoen til varsel fra banken innen 7 dager fra datoen for slik transaksjon eller oppføring, uten at alle transaksjoner og kortkontooppføringer skal tolkes som korrekte og akseptert av kortinnehaveren. Kortinnehaveren skal returnere kortet til banken når det ikke er nødvendig eller utløpt eller ved henting etter at det er rapportert tapt. Nettbank: Med Card Card-kundens webinnlogging, har kortinnehaveren rett til å få tilgang til kortkontoopplysningene som består av følgende tjenester: Online Instant Reloading Account summary. Erklæring om konto via e-post. Kortlåsing Låse opp. Se transaksjoner. ATM PIN tilbakestilling. Kundekontaktsenter Nå kan du laste på kortet ditt under samtalen. SMS k reiser til 5676788, og vi ringer deg innen 30 minutter for å behandle kortoppdateringsforespørselen. Kundene kan ringe vårt 24-timers kundesenter for spørsmål, registrere sine klager og tåke viktigere, rapportere tapt kort. Mistet tyveri Misbruk eller stjålet kort: Hvis kortet mistes stjålet, må kortinnehaver umiddelbart informere Banken personlig eller ved å ringe Bankens kundesenter eller Kortinnehaveren kan blokkere kortet gjennom Kotak World Travel Card kundens innloggingsavdeling. Hvis det foreligger forsinkelser i melding til banken om tap eller tyveri på kortet, vil kortinnehaver være ansvarlig for eventuelle misbruk på korttapet som oppstår i mellomtiden. Kortinnehaveren må sende inn en rapport om korttap hos politiet og sende en fysisk sanne kopi til banken. Banken ved mottak av informasjon og verifisering av Cardholders-identitet viser varmt kortet. Kortinnehaveren vil fortsatt være ansvarlig for all transaksjon som utføres på hans kort til han rapporterer tapet av sitt kort til banken gjennom de foreskrevne modusene. Kortinnehaveren fortsetter imidlertid å være ansvarlig for gebyrer, hvis noen påløper, etter å ha sendt intimasjon med en annen modus, bortsett fra de foreskrevne modusene som ovenfor, til det samme blir handlet oppvarmet av banken. I tilfelle tap av kort vil nyutgitt reisekortpakke bli utstedt og Bank skal overføre tilgjengelig beløp med mindre gjeldende avgifter til det nye kortet. Enhver instruksjon mottatt av banken for varm notering av et kort kan ikke tilbakekalles. Overgivelse av kort: Kortinnehaveren som ønsker å overgi Kotaks Multi Valuta World Travel Card, vil gi banken beskjed skriftlig og overgi kortet sammen med varselet. Kortinnehaveren har rett til å motta saldo i kortet etter fradrag av gjeldende avgifter, og bare hvis alle transaksjoner er avgjort. Gebyrer Ampergebyrer Kortutstedelsesgebyr skal referere til de engangsavgiftene eller kostnadene som skal betales av søkeren , på tidspunktet for søknad av kortet. Vennligst besøk Kotak og se Kredittavgifter for Kotak Multi Valuta World Travel Card for de siste avgiftene. Card Reload Fee skal referere til avgifter eller avgifter som skal betales av søkeren. På tidspunktet for hver oppdatering kreves for at ønsket valuta skal lastes på kortet. Vennligst besøk Kotak og se Kredittavgifter for Kotak Multi Valuta World Travel Card for de siste avgiftene. Card Replacement Fee skal referere til avgifter eller avgifter som skal betales av søkeren for erstatningskortet. Detaljer om gjeldende avgifter og gebyrer kan fås fra banken. Banken forbeholder seg retten til når som helst å belaste kortinnehaveren eventuelle feescharges for transaksjonene som utføres av deg på kortet. Detaljer om gjeldende avgifter og gebyrer kan fås fra banken og kan endres fra tid til annen. Eventuelle offentlige avgifter, eller gjeld, eller skatt som skal betales som følge av bruken av Kortet, skal være Cardholders ansvar. Kortinnehaveren tillater banken å trekke fra saldoen på kortet sitt og samtykker i å holde banken fri for eventuelle utgifter som banken kan pådra seg for å samle inn penger som kortholderen skylder banken i forbindelse med hans kort (inkludert uten begrensning rimelige advokatavgifter til omfang tillatt etter lov). Beløp som forfaller og betales av Kortinnehaveren, dersom den ikke betales separat, blir tilbakebetalt av Banken fra Tilgjengelig beløp eller til debet av annen konto hos Kortinnehaverens bank hvis noen. Endring av fasiliteter: Banken kan etter eget skjønn gjøre tilgjengelig bruk av et kort ved flere minibanker, EDC, POS og eller andre enheter via delte nettverk. The Cardholder understands and agrees that such networks may provide different functionality, service offerings and different charges for different services andor locations. The Bank shall in its sole discretion at any time, without notice to the Cardholder, be entitled to withdraw, discontinue, cancel, suspend andor terminate the facility to use the Card andor services related to it, at an ATMother devices and shall not be liable to the Cardholder for any loss or damage suffered resulting in any way from such suspension or termination. Maintenance: While advance notice of maintenance work likely to affect the availability of services, shall be given, the Bank reserves the right to suspend, without any notice, access to ATMother similar device or the provision of all or any of the services, at any time, if the Bank deems it necessary to do so, whether for routine maintenance or technical snagsforce measure for any other reason. Printed Transaction Records, Balance information Statement, Errors, Complaints: The Cardholder may opt for a printed record of Transaction through an ATM and verify such record. The Cardholder must inform the Bank in writing within 7 days, if any irregularities or discrepancies exist in the Transactionsparticulars on the Card. If the Bank does not receive any information to the contrary within 7 days, the Bank may assume that the statement and the Transactions are correct. All records maintained by the Bank, in electronic or documentary form, of the instructions of the Cardholder and such other details (including, but not limited to payments made or received) pursuant to this agreement, shall as against the Cardholder, will be deemed to be conclusive evidence of such instructions and such other details. The ATM machine may capture the Card, if responses sought from the Cardholder by the machine are not provided by the Cardholder within a specific time. In circumstances when the Card is captured then the Cardholder shall have to apply for a new Travel Card Kit in the manner prescribed above. Disclosure of Information: The Bank reserves the right to disclose to other institutions, such information concerning the Card or the Cardholder as may be necessary or appropriate in connection with its participation in any Electronic Funds Transfer Network. The use of the Card at ATMEDC-POSother devices shall constitute the Cardholders express consent. To the collection, storage, communication and processing of identifying and Card balance information by any means necessary for the Bank to maintain appropriate Transaction records. To release and transmission to participants and processors ATM networkother network details of the Cardholders account and Transaction information and other data necessary to enable the Card to be used at an ATMother device. To the retention of such information and data by the said participants and processors in the Bankother networks. To the compliance by the said participants and processors in the Bank ATM networkother networks with laws and regulation governing disclosure of information to which such participants and processors are subject. To the disclosure of information to third parties about the Transactions where it is so necessary for completing Transactions or when necessary to comply with law or government agency or court orders or legal proceedings or when necessary to resolve errors or question the Cardholder has raised or in order to satisfy the Banks internal data processing requirements. The Cardholder hereby expressly authorizes the Bank to disclose at any time and for any purpose, any information whatsoever relating to his personal particulars, Card transaction or dealings with the Bank, to the head office or any other branches, subsidiaries or associated or affiliated corporations of the Bank wherever located, any government or regulatory agencies or authorities in India or elsewhere, any agents or contractors which have entered into an agreement to perform any service(s) for the Banks benefit, and any other person(s) whatsoever where the disclosure is required by law or otherwise to whom the Bank deems fit to make such disclosure. The Cardholder agrees to provide the Bank information that the Bank requires from the Cardholder by law or regulation, or any other appropriate information that the bank may reasonably request from time to time. Banks Rights: The Bank may at its sole discretion withdraw or suspend the Card or amend any of its features without notice to the Cardholder. The Bank shall have discretion not to carry out a Transaction where it has reason to believe that the use of the Card is not authorized or the Transaction appears not genuine or unclear or such as to raise a doubt or it cannot be put into effect for whatsoever reasons. The Bank may at its discretion, videotape or record on camera the Cardholders access at ATM and rely on footage of such clippings as evidence in any proceedings. Should any instruction given by the Cardholder be capable of being executed by the Bank in more ways than one, the Bank may execute the said instruction in any one of the said ways, at its sole discretion. Cardholder disputes with Merchants: A Charge Slip with the Cardholders signature together with the Card number noted thereon shall be conclusive evidence as between the Bank and the Cardholder as to the extent of liability incurred by the Cardholder. The Bank shall not be in any manner responsible for the quality, value warranty, and delay in delivery, non-delivery, non-receipt of any goods or services received by the Cardholder. Merchant Establishments may reject the use of the Card for any reason whatsoever and Bank shall not be responsible for the same nor should be responsible in respect of goods or items supplied. It must be distinctly understood that the Card facility is purely a facility to the Cardholder to purchase goods or avail of services and the Bank holds out no warranty or makes no representation about quality, quantity, value, delivery or otherwise, howsoever regarding the goods or services, and any dispute should be resolved with the Merchant Establishment directly. However, the Cardholder shall report to the Bank about the dispute with the Merchant, detailing the name of locations, date and time of the transaction and other details that will assist the Bank in its investigations. The Bank shall make bonafide and reasonable efforts to resolve an aggrieved Cardholders disagreement with the applicable charge indicated in the statement within 120 days of receipt of the notice of disagreement. If after such effort, the Bank determines that the charge indicated is correct then it shall communicate the same to the Cardholder along with details including a copy of the Charge Slip or payment requisition along with charges if any. The Bank accepts no responsibility for refusal by any establishment to honour the Card. Insurance Benefits: The Cardholder specifically acknowledges that the Bank will not be liable in any manner whatsoever by virtue of any insurance cover provided and that the insurance company will be solely liable for compensation if any in case of the death of a cardholder andor loss of baggage andor loss of passport and shall not hold the bank responsible for any matter arising from in connection with such insurance cover, whether for or in respect of any deficiency or defect in such insurance cover, recovery or payment of compensation, processing or settlement of claims or otherwise howsoever and all such matters shall be addressed to and sorted out directly with the insurance company. The Cardholder agrees that the insurance cover so provided will be available to the Cardholder only as per the terms of the relevant insurance policy in force and only so long as the Cardholder is and remains a Cardholder of the Bank with his maintained in good standing. On the Card being cancelled or withdrawn temporarily or permanently for whatsoever reason the benefit of such insurance cover shall automatically discontinue from such date of cessation of card. The current insurance benefits offered on your Kotak Multi Currency World Travel Card are in association with Insurance Service Provider for more details refer to kotak. Exclusion from Liability: Without prejudice to the foregoing the Bank shall be under no liability whatsoever to the Cardholder in respect of any loss or damage arising directly or indirectly out of. Any defect in goods or services supplied. The refusal of any person to honour or accept the Card. Any statement made by any person requesting the return of the Card or any act performed by any other person in conjunction. The exercise by the Bank of its right to demand and procure the surrender of the Card prior to the expiry date exposed on its face whether such demand and surrender made andor procured by the Bank or any person or computer terminal. The exercise by the Bank of its right to terminate any Card. Any injury to the credit character andor reputation of the Cardholder alleged to have been caused by the re-possession of the Card andor any request for its return or the refusal of any Merchant Establishment to honour or accept the Card. Any mis-statement, mis-representation, error or omission in any details disclosed to the Bank. Decline of transaction due to any reason at a Merchant location ATM The Bank accepts no responsibility and will not be liable for any loss or damage for any service failures or disruptions (including but not limited to loss of data) attributable to a system or equipment failure or due to reliance by the Bank on third party, products or interdependencies including but not limited to electricity or telecommunication. The Bank accepts no liability or responsibility for the consequences arising out of the interruption of its business by Acts of God, riots, civil commotions, insurrections wars or any other causes beyond its control, or by any strikes or lockouts. If an ATM or similar device malfunctions, resulting in loss to the Cardholder of some or all amount of a transaction, and such a loss is confirmed by the Bank through a verification of the Banks records, the Bank will correct that loss by making any adjustments to the Card including any adjustments for service charges, if any. The bank shall not be responsible liable for failure of any ATM to dispense cash or if the cardholder is unable to withdraw cash for any reason whatsoever or if unable to avail the facility. The Bank shall not be responsible for any loss or damage caused to the Card holder by reason of any failure to comply with the Cardholders instructions, when such failure is caused due to reason beyond the control of the Bank, the opinion of the Bank being final in this regard. By applying for and availing the Card facility, the Cardholder grants express authority to the Bank or carrying out the Transactions performed by use of the Card. The Bank shall have no obligation to verify the authenticity of a transaction made other than by means of the PIN. The Bank shall under no circumstances be liable for any claims for losses or damages whatsoever whether direct, indirect, incidental, consequential and irrespective of whether any claim is based on loss of revenue, investment, production, goodwill, profit, interruption of business or any other loss of any character or nature whatsoever and whether sustained by the Cardholder or any other person. The Bank shall not be liable for non-availability of the funds credited to the Card due to restrictions on convertibility or transferability, requisitions, involuntary transfers acts of war or civil strife or other similar causes beyond the Banks control, in which circumstance no other branch, subsidiary or affiliate of the Bank shall be responsible thereof. Ability to refuse payment: Except as otherwise required by law, if the Bank receives any process, summons, order, injunction, execution, distrait, levy, lien, information or notice which the Bank in good faith believes calls into question the Cardholders ability to transact on the Card the Bank may, at its discretion and without liability to the Cardholder or such other person decline to allow the Cardholder to obtain any portion of his funds, or the Bank may pay such funds over to an appropriate authority and take any other steps required by applicable law. The Bank reserves the right to deduct from the Available Amount on the Card a reasonable service charge and any expenses the Bank incurs, including without limitation reasonable legal fees, due to legal action involving the Card. Termination of Card: In the event the Cardholder decides to terminate the use of the Card, the Cardholder shall give the Bank not less than 15 days prior notice in writing and forthwith return the Card to the Bank after cutting the card into 4 pieces and obtain a valid receipt thereof. Such termination shall also be deemed a termination of all facilities accorded by the Bank to a Cardholder. In the event charges are incurred on the Card after the Cardholder claims to have destroyed the Card, the Cardholder shall be entirely liable for the charges incurred on the Card whether or not the same are result of misuse and whether or not the bank has been intimated of the destruction of the Card. The Bank shall be entitled to discontinue this facility at any time by canceling the Card with or without assigning any reason whatsoever and by giving 15 days notice and shall be deemed to have been received by the Cardholder within 15 days of posting to the Cardholders address in India, last notified in writing to the Bank. If Cardholder uses the Card at any unauthorized location or for any purpose other than as stated under these Terms and conditions or for strictly prohibited purposes, it may result in cancellation of the Card by Bank. In the event the Cardholder fails to comply or adhere terms and conditions mentioned therein. In the event of pendency of any bankruptcy insolvency proceeding or proceedings of a similar nature against the Cardholder, it may result in cancellation of the Card by Bank. In the event if Cardholder fails to furnish the necessary Know Your Customer (KYC) documents which is also subject to verification by Bank, it may result in cancellation of the Card by Bank. Indemnity: The Cardholder agrees to and shall indemnify and hold the Bank and each of the employee agents, consultants contractors, content providers or representatives of the Bank harmless against all actions, claims, liabilities, demands, proceedings, losses, damages, costs, charges and expenses including reasonable attorneys fees and court adjudicating body costs whatsoever, which the Bank may at any time incur, sustain, suffer or be put to as a consequence of or by reason of or arising out of, breach of the Cardholders representations and warranties the improper use of the Card by the Cardholder or any other person withwithout the consent of the Cardholder or the breach by Cardholder or any other person withwithout the consent of the Cardholder of any of the provisions of these Terms or any other agreement with the Bank by the Cardholder or, fraud or dishonesty relating to any transaction by the Cardholder or his employeesagents by reason of the Bank in good faith taking or refusi ng to take or omitting to take action on any instruction given by the Cardholder due to acts or omissions of the Cardholder, including but not limiting to : (a) Failure to intimateinform the Bank when heit suspects or knows that hisits Passwords are known to third parties or when third parties use hisits Passwords for carrying out unauthorized or illegal transactions (b) Failure to keep confidential and secure the PIN from third parties (c) Failure to inform the Bank regarding any changes in hisits personal information (d) Failure to comply with the Law (e) Failure to comply with the usage guidelines issued by the Bank in respect of the Card as may be applicable at the relevant time (f) Failure to comply with these Terms and any agreement between the Bank and the Cardholder. Terms and Conditions and Changes: The Cardholder shall be deemed to have unconditionally agreed to and accepted these terms and conditions by signing the Card application form. The Bank reserves the right to revise policies, features and benefits offered on the Card and alter these Terms and Conditions from time to time and may notify the Cardholder of such alterations in any manner it thinks appropriate. The Cardholder will be bound by such alterations unless the Card is returned to the Bank for cancellation before the date upon which any alteration is to have effect. These Terms form a contract between the Cardholder and the Bank. By accessing the service, the Cardholder accepts these terms and conditions. The Bank could make changes including (but not limited to) the purposes reasons listed below: Impose or increase charges relating solely to the use of the Card. Increase the Cardholders liability for losses relating to transactions with his Card. The Bank may also make a change without notice if the change is necessary to maintain or restore the security of the electronic system or equipment used for the Card transactions. Notification of these and any other changes may be given by the Bank by posting it to the Cardholders latest address recorded with the Bank or displayed at the Banks branch or on the website of the Bank. The Cardholder must notify the Bank of any change to his address promptly. Proof of posting to such last notified address shall be conclusive proof of the notification at the time when it ought to be delivered in due course by the post even if the notification may be returned through the post undelivered. Governing Law amp Jurisdiction: These TermsTransactionsServices and obligations of the Bank shall be governed by and be subject to Indian law and guidelines as may be issued by the RBI from time to time. The courts in Mumbai shall have the exclusive jurisdiction as regards any claims or matters arising out of the use of the Card. Compliance with law: The Cardholder must be either by himself or through legally authorized representative eligible and capable by law to avail of the Card. The Bank shall not be liable to the Cardholder or any third party for any loss or damage suffered due to the ineligibility or incapacity of the Cardholder. The Cardholder agrees that he is aware of and shall comply with any law that may be applicable to any of the transactions he carries out, through the Card. The Bank shall not be responsible or liable to any third party for the Cardholders violation of any law. Contact us for Queries or Complaints and Grievance Redressal: In case of any complaints queries in connections with Card Account, Card Holder may contact at Banks Phone Banking Number 1860 266 2666 (local call rates apply) or can write a letter to us at Kotak Mahindra Bank Ltd. P. O. Box: 16344, Mumbai - 400013 or can email at service. bankkotak. If Cardholder disputes remain unresolved, heshe may directly approach the Banking Ombudsman for redressal of grievanceMoneySuperMarket Promoted Navigation Primary Navigation Compare multi currency prepaid cards Some prepaid cards allow you to load them up with sterling and then use them anywhere in the word. Ideal for your holiday spending, youll avoid expensive foreign transaction charges and wont need to carry around lots of cash. Compare the best deals at MoneySuperMarket. Multi currency prepaid cards - Ordered by - Biggest saving to customers based on an 1000 load with 10 purchases of 50 and five ATM transactions at 100 each. Transaction Fee Free Monthly Fee Free Card Fee Free ATM Fee UK ATM: 1631.50 International ATM: 1631.50 0 fee seven day swap using interbank rates on your first swap, and 16 travel money free on first load of 500 or more. Exclusive to MoneySuperMarket customers. TCs apply. Limited offer, ends 28th February 2017 Great for 16 Free to Moneysupermarket customers on your first load of 500 or more Perfect mid-market rates (0 fee) on first seven day swap for Moneysupermarket customers No ATM fees for withdrawals over 200 (or currency equivalent) But be aware that You must be a UK resident aged 18 or over After first 0 fee seven day swap, commission of up to 1.4 charged (2 for Israeli Shekel), depending on how quickly you ask WeSwap to complete your currency swap Transaction Fee 1.40 Monthly Fee Free Card Fee Free ATM Fee UK ATM: 1631.00 International ATM: 1631.00 New customers will get 5 extra when loading 500 or more, or 26 extra when loading 1,000 or more (this offer is only available through MoneySuperMarket) Great for Highly competitive exchange rates on the FairFX Everywhere card Free card (normally 9.95) when you load more than 50 onto the card But be aware that There is a 5.99 charge for a lost or stolen card replacement 1.4 foreign exchange fee Transact ion Fee Free Monthly Fee Free Card Fee Free ATM Fee UK ATM: Free International ATM: Free 1.5 Cashback on qualifying purchases Great for Free to buy, and no purchase or withdrawal fees 1.5 cashback on all purchases of 50 or more Free back-up card for emergency use But be aware that A 2.85 fee applies to all loads on this card Minimum load of 50 on ICE Sterling Maximum ATM withdrawal of 2,500 per day Transaction Fee 2.49 Monthly Fee Free Card Fee Free ATM Fee UK ATM: 1631.50 International ATM: Free Great for Free card and no overseas ATM withdrawal fees Accepted at over 35 million outlets worldwide, wherever you see the MasterCard sign and are chip and PIN secure Choose and switch between 15 currencies on one card But be aware that 5 charge for a lost or stolen card replacement 2.49 fee when card used out of Sterling Transaction Fee Free Monthly Fee Free Card Fee 1635.95 ATM Fee UK ATM: Free International ATM: 1633.00 MoneySuperMarket customers receive FREE 10 upon first load of 50. You cant get this offer on any other comparison site Great for Free UK ATM withdrawals, purchases, Direct Debits and Standing Orders Up to 250 overdraft and 1,000 Direct Debit cover available - subject to approval Manage account via mobile app or online banking But be aware that You must be a UK resident aged 18 or over Transaction Fee Free Monthly Fee Free Card Fee Free ATM Fee UK ATM: 1631.50 (or currency equivalent) International ATM: 1631.50 (or currency equivalent) Great for Purchase the card for FREE and reload at your convenience Load up to 10 currencies (GBP, EUR, USD, AUD, CAD, NZD, ZAR, TRY, CHF and AED) and hold more than one currency at any time Move money easily from one currency to another whilst travelling But be aware that 3 per month fee if not used for 12 consecutive months 10 fee for lost, stolen or damaged card replacement Transaction Fee Free Monthly Fee Free Card Fee Free ATM Fee UK ATM: 1631.50 International ATM: 1631.50 Great for Card fee of 9.95 refunded to custome rs who load more than 100 Free overseas transactions and overseas ATM fee of 1.50 is refunded on withdrawals of 50 plus Free online loading by bank transfer and debit card But be aware that Cost of 4.99 for lost or stolen AA Sterling cards Dormancy fee of 1 per month following 12 months of Sterling card inactivity FX fee incurred when making overseas transactions, including ATM withdrawals Prepaid cards are not eligible for protection under the Financial Services Compensation Scheme Other currency prepaid cards Like travellers cheques for the modern holidaymaker or business tripper, foreign currency prepaid cards offer a secure way to take your travel money away with you. Some prepaid cards allow you to pre-load them with sterling and you can then use them for your holiday spending anywhere in the world, across multiple currencies. By doing so, you can side-step expensive foreign transaction fees charged by many debit and credit cards and, because you pre-load your card with cash in advance, its ideal if youre on a budget. Avoid foreign exchange charges Most debit and credit cards charge high fees when you use them abroad. On purchases, for example, youll usually have to fork out a foreign currency charge of between 2.75 and 2.99, which means paying an extra pound3 every time you spend pound100. And if you withdraw money from a cash machine, you will often face a further 2 to 3 charge, plus daily interest if you make a withdrawal using a credit card. The good news, however, is that foreign currency prepaid cards charge either much lower overseas fees, or nothing at all. When comparing deals, you just need to remember to look out for charges for loading money on to the card, as well as so-called inactivity fees that can kick in if you dont use your card for a number of months. Stick to a budget Its easy to relax the purse-strings a little on holiday, but we can easily end up regretting it if our excess leads to a debt headache on our return. However, unlike a credit card, or a debit card that allows you to go overdrawn, a prepaid card will only allow you to spend what yoursquove put on it. And that makes it a helpful tool for sticking to your holiday budget (although you may want to carry another form of payment in case of emergencies). Stay secure A small amount of local currency can be very useful when you arrive at your holiday destination. But taking your entire budget in cash is very risky and could leave you in a sticky situation if your wallet, purse or bag gets stolen, for example. If, on the other hand, your foreign currency prepaid card is lost or stolen, all you need to do is contact the card provider immediately to cancel it and many providers will either issue you with emergency cash or even send out a replacement. Find the best deal With MoneySuperMarket, you can compare and apply for a range of foreign currency prepaid cards with ease. So take a look at our tables to ensure youre getting the right one for your particular needs. Promoted Navigation Content You can rely on us Were here to help

No comments:

Post a Comment